18-tól könnyen érthető hírek
Könnyen érthető hírek 2017. május 18-tól
Ez a híráttekintés könnyen érthető nyelven íródott. A célcsoport elsősorban olvasási nehézségekkel küzdő emberek. Ez egy kísérleti projekt a grazi capito céggel együttműködve.

Eva Glawischnig lemond a Zöldek éléről
Eva Glawischnig lemondott a Zöldek szövetségi szóvivőjéről. Ezt mondta csütörtökön egy sajtótájékoztatón. Szerinte lemondását egészségügyi okok okozzák. Nem mindenki hiszi ezt azért, mert Eva Glawischnig a következő okok miatt került nyomás alá saját pártjában: Alexander van der Bellen megválasztása után a Zöldek fellendülést reméltek. Ez nem történt meg. A szövetségi párt a fiatal zöldeket is kizárta. Nem mindenki gondolta, hogy ez jó. Eva Glawischnig lemond minden funkciójáról. A jövőben már nem lesz a Nemzeti Tanácsban, és nem lesz a Parlament Zöld Klubjának klubelnöke. Még nem tisztázott, ki veszi át Glawischnig funkcióit a Zöldeknél.
Szavak magyarázata Szövetségi szóvivő:
Ez a neve a párt főnökének.
A szövetségi párt egy párt Ausztriában működő szervezete. Például felelős annak biztosításáért, hogy a párt tevékenysége az országokban Ausztria-szerte megfeleljen a céloknak.
Magyarázat a Zöld Klub elnökének parlamenti szavaira:
A partikon klubok működnek. Ezek a képviselők csoportjai. A Zöld Klub a Parlamentben a Zöldek helyettesei a Nemzeti Tanácsban. A klubelnök a képviselők e csoportjának elnöke.
Az OECD-országokban növekszik a túlsúly és az elhízás
Az OECD-országokban egyre több a túlsúlyos és elhízott ember. Átlagosan a felnőttek több mint fele érintett. Minden hatodik gyermek túlsúlyos vagy elhízott. Az elmúlt 5 évben nőtt az elhízottak aránya, de nem annyira, mint korábban. Az OECD ezt csütörtökön jelentette be. Az Egyesült Államokban, Mexikóban, Új-Zélandon és Magyarországon a felnőtt lakosság több mint 30 százaléka elhízott.
Ez a nemzetközi "Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet". 35 ország jelenleg az OECD tagja. Tagjai például Ausztria, Németország, Törökország és az USA. Az OECD például hozzájárulni akar: A tagállamok gazdaságilag rendkívül jól fejlődnek. A tagállamok életszínvonala magas.
Ez azt jelenti: Ön nagyon túlsúlyos. Az elhízást "elhízásnak" is nevezik.
A röplabdaedző állítólag több gyereket is bántalmazott
Állítólag egy 60 éves bécsi röplabdaedző komolyan szexuálisan bántalmazta a lányokat. A szexuális visszaélés állítólag 2006 óta történt. Eddig a Bécsi Állami Bűnügyi Rendőrség 5 áldozattal rendelkezik. A legfiatalabb áldozat csak 7 éves. A bécsi Állami Bűnügyi Rendőrség múlt csütörtökön tartóztatta le a röplabdaedzőt. Ennek oka a többszörös súlyos szexuális visszaélés gyanúja, a gyermekpornográfia előállítása és a hatósági kapcsolattal való visszaélés. A rendőrség most újabb áldozatokat keres.
Ezek szövetségi rendőrségi szervezetek, amelyeket a szövetségi államokban hoztak létre.
A hatalmi viszonygal való visszaélés szó magyarázata:
Egy ember kihasználja a másik emberrel szembeni helyzetét. Vagy szexuális aktusokat folytat, vagy megköveteli vele. Ez vonatkozik például a szülők és a kiskorú gyermekeikre. Ez akkor is érvényes, ha az oktatók kihasználják helyzetüket a hallgatókkal szembeni szexuális aktusok során.
Uruguay marihuánát árul a gyógyszertárakban
Uruguay lehetővé teszi polgárainak, hogy marihuánát vásároljanak és termeljenek. Bizonyos szabályok azonban erre vonatkoznak, nevezetesen: Az állampolgárok hetente legfeljebb 10 grammot vásárolhatnak a gyógyszertárakban. Legfeljebb 6 növényt nevelhetsz otthon. Tagja lehetsz annak a klubnak, amely együtt termeszt kendernövényeket. Egy gramm marihuána 1,30 dollárba kerül. Ez kevesebb, mint az illegális vásárlás. Eddig csaknem 12 000 ember regisztrált.